Friday 16 March 2018

이러 쿼이 무역 체제


이러 쿼이.


ETHNONYMS : 5 개국, Iroquois, 6 개국의 리그.


정위.


신분증. 로로 이족의 동맹은 원래 모 호크, 원 타다, 오논 데가, 카 유가, 세네카 등 5 개의 북아메리카 인디언 종족의 동맹이었습니다. 여섯 번째 부족 Tuscarora는 백색 식민지 주민과의 적대 행위에 대응하여 Roanoke 강에서 북쪽으로 이주한 후 1722 년에이 리그에 가입했습니다. 1980 년대에 6 개의이 로코 족 부족원은 캐나다의 퀘벡과 온타리오, 뉴욕, 펜실베이니아, 위스콘신, 오클라호마에 살았습니다.


위치. 유럽 ​​접촉 전야에 이크로 쿠아 영토는 호수 샹 플랭과 조지 조지 서쪽에서 제네 강 및 온타리오 호수까지, 그리고 세인트 로렌스 강 남쪽에서 사스케 하나 강으로 확장되었습니다. 이러한 경계 내에서 원래의 5 지파는 각각 북쪽과 남쪽으로 긴 영토를 점령했다. 동쪽에서 서쪽으로 그들은 모 호크, 오니 다, 오논 데가, 카 유가, 세네카였습니다. 이 지역은 주로 호수와 언덕이 많은 강으로 해부되었습니다. 자작 나무, 너도밤 나무, 단풍 나무, 느릅 나무의 낙엽 한 숲이이 지역을 지배하여 북쪽의 전나무와 가문비 나무 숲과 Adirondack 산의 높은 고각으로 향했습니다. 원주민 시대에 물고기와 동물 종은 다양하고 풍부했습니다.


인구 통계학. 1600 년에 5 개국 인구는 약 5,500 명으로 추정되며 Tuscarora 인구는 약 5 천 명에 달한다. 1904 년까지 6 명의 일로 쿠아 부족은 수천 명의 혼합 혈액을 포함하지 않고 적어도 16,000 명을 넘겨 썼다. 1980 년대에는 6 개 부족 전체 인구가 2 만 명이 넘는 것으로 추산됩니다.


언어 소속. 6 개 부족의 언어는이 로코 어족의 북부 이크로 쿼 지 (Iroquoian) 지부에 분류되어 있습니다. 6 개 부족 모두의 언어는 여전히 사용됩니다.


역사와 문화 관계.


이러 쿼이 연합은 5 개 구성 종족 간의 평화적인 관계를 유지하기 위해 1400 ~ 1600 년 사이에 조직되었습니다. 5 개 부족 각각이 모피 무역을 발전시키는 데있어서 자신의 이익을 확장하고 유지하려고 시도함에 따라 동맹 내의 유럽 접촉 관계에 이어 긴장된 경우가있었습니다. 그러나 대부분의 경우, 모피 무역은 부족의 이익이 종종 서로를 보완하고 모두가 함께 행동함으로써 얻어지기 때문에 동맹을 강화시키는 역할을했다. 리그는 프랑스와 영국의 이익을 서로 경쟁하는 데 숙련되어 17 세기와 18 세기 동안 북아메리카 북미의 경제 및 정치적 사건에서 중요한 역할을 수행 할 수있었습니다. 이러 쿼이 족은 모피 무역에서의 역할을 적극적으로 유지하고 확대했으며, 결과적으로 휴런, 페툰, 서쪽의 중립, 남부의 사스케 노크와 같은 이웃과 주기적으로 전쟁을 벌였습니다. 대부분의 싸우는 일은 가장 강력한 Iroquoian 부족 인 Seneca에 의해 이루어졌습니다.


1667 년에서 1680 년대에 이르 쿼이 (Iroquois)는 프랑스 인들과 우호 관계를 유지했으며, 이시기에 예수회 임무가 5 개 부족들 각각에 수립되었다. 그러나 이로 인해 침략과 확장은 결국 프랑스와의 충돌로 이어졌고 동시에 영어와의보다 긴밀한 동맹으로 이어졌다. 1687 년, 1693 년, 1696 년 프랑스 군부 원정대가 이룩한 마을과 마을을 급습하고 태웠다. 앤 여왕 전쟁 (1702-1713) 동안 영어와 동맹을 맺고있는 이러 쿼이와 전쟁이 끝날 때 영국 요새 오렌지 (Albany)와 네이티브 그룹의 중개자 역할을 적극적으로 유지하고 확장했지만 영국인이라고 인정되었습니다. 서쪽으로 더 멀리. 1763 년 북미에서 프랑스에 대한 영어의 승리는 부족들의 전략적 경제 및 정치적 지위를 훼손시키고 백인 정착의 빠른 확산을 촉진함으로써 남부 연합의 힘을 약화시켰다.


1775 년에 미국 혁명이 발생했을 때, 리그 전체 또는 심지어 부족조차도 공통된 행동 방침에 동의 할 수 없었습니다. 대부분의 이크로 쿠아 인은 영국인과 동맹을 맺었고 결과적으로 혁명 기간과 후에 혁명이 고향을 강타 당했다. 미국 혁명 이후의이 로코이 족 (Iroquois) 부족 구성원들은 뉴욕 주 남부, 퀘벡 주 남부, 온타리오 남부에있는 유세에 정착했습니다.


정착촌.


마을은 시냇물이나 호수에 근접한 고지대의 테라스 위에 지어졌으며 통나무 팰리 세드에 의해 보호 받았다. 마을 인구는 3 백 6 백명에 달했다. 일반적으로 동봉 된 마을에는 수 많은 농가가 있으며 농작물 재배를위한 몇 에이커의 들판이 있었다. 마을 주변에는 농경지 수백 에이커가 더 있었다. Longhouses는 통나무 기둥과 막대기로 지어졌으며 느릅 나무 껍질로 덮여 있었다. 길이와 길이가 평균 25 피트, 길이는 80 피트 였지만 일부는 길이가 200 피트를 넘었습니다. 마을은 준회원이었고 연중 사용되었다. 밭의 토양 다산이 감소하고 주변의 장작이 부족 해지자 마을은 새로운 장소로 옮겨졌습니다. 이것은 점차적 인 과정이었습니다. 오래된 마을이 점차적으로 버려지면서 새로운 마을이 지어졌습니다. 5 지파의 정착지는 동서 방향의 축을 따라 뻗어 있으며 흔적의 계통으로 연결되었습니다.


생활 안정과 상업 활동. 전통적으로이 로쿠아 족은 농사를 짓고 사냥꾼으로 원예를 재배했습니다. 또한, 그들은 열매, 식물, 뿌리를 낚고 수집했습니다. 유럽인들이 도착하기 전에 주요 무기는 활과 화살, 돌 축, 나이프, 그리고 blowgun이었습니다. 그러나 17 세기 후반에 이르기까지 유럽의 무역 용품은 전통적인 무기와 공구를 거의 완전히 대체했습니다. 주요 작물은 옥수수, 콩, 스쿼시이며, 또한 의식 활동에서 두드러졌다. 좋은 해에 잉여 농작물은 건조되어 나중에 사용하기 위해 저장되었습니다. 늦여름에 농작물을 수확 한 후 계절 동그라미는 동지기, 이른 봄철 낚시 및 여객 비둘기 사냥, 그리고 봄과 여름의 들판 청소 및 들판까지 계속되는 가을 사냥을 포함했습니다. 재배, 수확 및 기타 전통적인 경제 활동과 관련된 축제 및 의식의 연례주기가 지속 되더라도, 농사는 이제 크게 이러 쿼이 (Iroquois)에 의해 포기되었습니다. 1980 년대에 취업 한 대부분의 이러 쿼이 (Iroquois)는 경제 기회가 너무 제한적이므로 예약을 취소해야합니다. 예를 들어 어떤 사람들은 19 세기 후반부터 이러 쿼이 (Iroquois) 고용의 중요한 원천이었던 고강도 강철 공사에서 일합니다.


산업 예술. 이크로 쿠아 (Iroquois)는 초록색이나 김을 내었을 때 나무를 구부리거나 구부릴 수있는 방법을 알고있었습니다. 이 기술을 사용하여 하우스 프레임, 팩 프레임, 스노우 슈, 톨 기, 바구니 림, 라크로스 스틱 및 기타 목재 제품을 만들었습니다. 밧줄은 히코리, basswood 및 미끄러운 느릅 나무의 안쪽 껍질에게서하고 짐 끈 및 포로 동점은 쐐기풀, 유액 및 대마의 땋는 섬유에게서했다. 해고 된 점토 파이프는 이러 쿼이 (Iroquois)에서 제조 한 여러 종류의 품목 중 하나입니다. 이 배는 유럽 출신 일지 모르지만 그들은 애쉬 (ash)와 메이플 (splint) 바구니를 만드는 것으로 유명합니다.


무역. 유럽인 접촉이 있기 훨씬 전에, 위에서 언급 한 바와 같이, 이룩한 곳은 다른 토착민들과의 복잡한 무역 네트워크에 관련되어있었습니다. 점토 파이프는 북미 동해안의 모든 토착민 그룹에게 중요한 무역 품목이었습니다. 모피 무역 기간 동안 이웃 해있는 사람들에게 이룩한 적극적인 행동은 중개자 역할을 보호하고 확장하려는 목표의 결과로 해석되었습니다. 다른 사람들은이 행동이 자신의 영토에서의 모피 부족과 유럽의 무역 상품 획득에 따른 어려움과 관련이 있다고 제안했습니다. 이 이론에 따르면, 이크로 쿠아 (Iroquois)는 일차적으로 유럽인들과 더 가까웠 던 이웃 사람들의 교역품을 얻기 위해 싸웠다. 모피 거래 활동의 중심이 서쪽으로 더 멀리 이동 한 후에, 이크로 쿠아는 항해자와 덫 사냥꾼으로서 중요한 역할을 계속했습니다.


노동부. 전통적으로 남자들은 사냥과 낚시, 집을 짓고 심기 위해 들판을 청소했으며 무역과 전쟁을 책임졌다. 또한, 부족 및 동맹 정치에서 남성이 눈에 띄는 역할을했습니다. 농사는 여성의 책임이며, 야생 식품의 수집, 어린이 양육, 음식 준비, 의류 및 바구니 및 기타기구 만들기 등이 포함됩니다.


토지 소유권. Matrilineages는 전통적인 Iroquoian 사회에서 자산 보유 단위였습니다.


킨 그룹스 및 하강. Matrilineages는 15 마리의 matrisib로 편성되었다. Cayuga, Onondaga, Seneca 및 Tuscarora 중, matrisibs는 moieties로 더 편성되었다. Mohawk과 Oneida 중 Moiety 부서는 인정되지 않았습니다. 하강은 모계 적이었다. 근대에는 캐나다 당국의 부계 유산에 대한 스트레스가 전통적 제도를 훼손시켰다.


친족 용어. 전통적인 친족 관계 용어는 로로 이안 패턴을 따랐습니다. 자기 자신과 최초의 오름차순 및 내림차순 세대에서 평행 친척은 직계 가족으로 분류되었고, 친척은 따로 따로 언급되었다.


결혼과 가족.


결혼. 한때 결혼은 개인 선택의 문제 였지만, 역사적인시기에 결혼은 특히 결혼 생활의 배열에서 점점 더 중요한 역할을했다. 후세인 거주는 근엄했다. Polygyny는 연습되었지만 18 세기 후반에 완전히 사라졌습니다. 이혼이 가능했고, 어머니가 자녀를 완전히 통제 할 수있었습니다.


국내 단위. 기본 경제 단위는 여성, 배우자 및 자녀의 모계 확장 된 가족 그룹으로 구성됩니다. 각각의 확장 된 가족 그룹은 개별 핵가족이 지정된 구역을 차지하고 공통의 난로를 공유하는 롱 하우스를 차지했습니다. 각 가정부는 확대 가족 그룹의 노인 여성들을 감독하고지도했습니다.


계승. 전통적으로, 재산은 Matrilineally 상속되었습니다. 1980 년대에 미국의 유보에서 이룰 쿠아 인 (Iroquois) 사이에서 결혼이 계속되었지만, 정부가 부계 제도를 시행 한 캐나다에서는 그렇지 않았다.


사회화. 이크로 쿠아의 생애주기 패턴은 잘 알려져 있지 않습니다. 남성과 여성의 활동과 남성과 여성의 행동의 이상 사이에는 명확한 구분선이 있었으며 구전 전통을 통해 장로들에 의해 어린이들에게 역할이 전달되었습니다. 정치적 직무를 수행 한 사람들을 제외하고는 공식적인 정례례 의례는 소년이나 소녀들을위한 성년으로의 전환을 표시하지 못했습니다.


사회 정치기구.


사회 조직. matrisib 회원은 경제적 활동에 협력하고 다른 회원의 사망이나 상해에 대한 보복을 의무화했다. 입소자들은 상호 보완적이고 의식적인 의식을 가지고 게임에서 서로 경쟁했다. Matrisib는 종족 경계를 가로 지르며 회원들이 각 종족과 마을에서 발견되었고, 종종 각 종족 내에서 발견되었습니다.


정치 조직. 이러 쿼이 동맹은 5 개의 원주민 부족을 대표하는 50 개 성직자 협의회 (council)에서 운영되었다. Tuscarora가 1722 년에 리그에 가입했을 때, 새로운 sachem 포지션이 만들어지지 않았습니다. 위원회는 평화와 전쟁, 그리고 5 개 부족에 공통된 사안에 대한 동맹의 외교적 문제에 대해서만 심의 한 입법부, 행정부 및 사법 기관이었다. 평의회는 분리 된 종족의 내정에 아무런 목소리도 내지 못했다. 평의회의 종족 대표는 모든 부족의 결정에서 만장일치의 요구에 의해 제한을 받았다고해도, 5 개 부족간에 불균등하게 분배되었습니다. 리그 평의회 수준 아래에는 각 부족의 내부 문제와 각 종족의 외부 그룹과의 관계에 관한 별도의 종족 협의회가있었습니다. 종족 평의회는 리그 평의회에서 부족을 대표하는 성직자들로 구성되었습니다. Sachem 직책은 각 종족 내에서 유전되었으며 특정 종묘에 속해있었습니다. matrisib의 여성들은 항상 남성이었고, 그의 백성의 이익을 대표하지 못하는 장을 회상하거나 "탈취"할 수있는 새로운 새로운 희생을 지명했다. 이론적으로, 각 희생은 권력에서 다른 희생과 같았지만 실제로는 더 나은 연설 기술을 가진 사람들이 더 큰 영향력을 행사했다. 동맹이 일정 기간 동안 기능을 수행 한 후에 소나무 나무 장의 새롭고 비주류적인 직책이 지방의 지도력을 제공하고 협의회 희생자의 고문 역할을하기 위해 창설되었지만 나중에 그들은 실제로 리그 평의회에 참석하여 힘. 소나무 장 족장들은 삶에 대한 그들의 입장을 견지했으며 전쟁에서의 숙련도에 기초하여 취임 여성의 여성들이 선택했습니다. 모피 교역에서의 이룩한 참여와 프랑스와의 전쟁은 리그 평의회의 중요성과 연대를 증가 시켰고, 동맹을 강화했습니다. 그 힘은 미국 혁명 때까지 영국과 미국 식민지 개척자들 사이에서 이러 쿼이 동맹이 분열 될 때까지 계속 증가했다.


사회 통제. 믿음을 지키는 자로 알려진 파트 타임 종교 전문가들은 반사회적 행동을 비난하기 위해 부분적으로 봉사했습니다. 협의회 진행을 통해 발견 된 신실하지 못한 마녀들은 죽음으로 처벌 받았고 고백 한 사람들은 개혁을 할 수있었습니다.


충돌. 요술은 반사회적 행동의 가장 심각한 유형이었다. 이크로 쿠아는 마녀가 악령과 함께 질병, 사고, 사망 또는 다른 불행을 초래할 수 있다고 믿었습니다. 마녀는 다른 물건으로 변모 할 수 있다고 생각했기 때문에 붙잡고 처벌하기가 어려웠습니다.


종교 및 표현 문화.


종교적 신념. 이크로 쿠아의 초자연적 인 세계에는 수많은 신들이 있었는데, 그 중 가장 중요한 것은 인류의 창조, 식물과 동물, 그리고 자연 속에서 선한 세력을 담당했던 Great Spirit이었다. 이러 쿼이 족은 위대한 성령 께서 간접적으로 평범한 사람들의 삶을 인도 하셨다고 믿었습니다. 다른 중요한 신들은 Thunderer와 Three Sisters, 옥수수, 콩, 스쿼시의 정신이었습니다. 위대한 영과 다른 좋은 힘을 반대하는 것은 악령과 질병과 다른 불행에 책임이있는 다른 영들이었습니다. 이룩한 감상에서 평범한 사람들은 위대한 영혼과 직접 대화 할 수 없었지만 담배를 피우면서 간접적으로 그렇게 할 수있었습니다. 이로 키아는 꿈을 중요한 초자연적 인 신호로 간주하고 꿈을 해석하는 데 큰 관심을 기울였다. 꿈은 영혼의 욕망을 표현한 것으로 믿어졌고 결과적으로 꿈의 실현은 개인에게 가장 중요했습니다.


1800 년경에 한세미 호수 (Handsome Lake)라는 이름의 세네카 (Seneca) 희생 제물은 이룩한 문화적 완전성을 회복하고 그를 따르는 모든 사람들에게 초자연적 인 도움을 줄 수 있다고 믿는 일련의 비전을 받았습니다. Handsome Lake 종교는 Iroquoian 문화의 많은 전통 요소를 강조했지만 Quaker의 신념과 White 문화의 측면을 통합했습니다. 1960 년대에 이르 퀘아 사람들의 절반 이상이 한섬 호수 종교를 받아 들였습니다.


종교 실무자. 전임 종교 전문가들은 참석하지 않았다. 그러나, 주요 종교 의식을 주선하고 수행하는 것이 주된 임무였던 신앙 고문자로 알려진 시간제 남성과 여성 전문가가있었습니다. 신앙을 지키는 자들은 장로 정원사들에 의해 임명되었고 상당한 명성을 얻었다.


행사. 종교 의식은 종족 간 사역이었습니다. 주로 농업, 질병 치료 및 감사에 관심이있었습니다. 출현 순서에서 메이플, 재배, 딸기, 그린 옥수수, 추수, 그리고 중년 겨울 또는 신년 축제의 여섯 가지 주요 의식이있었습니다. 이 순서의 처음 다섯 개는 신앙 고지서, 담배 제물 및기도에 관한 연설을 포함하는 그룹 의식에 이어 공개적으로 고백했습니다. 새해 축제는 보통 2 월 초에 열렸으며 꿈의 해석과 악의 사람들을 제거하기 위해 희생 된 흰 개를 희생 제물로 바쳤습니다.


기예. 가장 흥미로운 이러 쿼이 예술 형식 중 하나는 거짓 얼굴 마스크입니다. 거짓 얼굴 사회의 치유 의식에서 사용 된 마스크는 단풍 나무, 흰색 소나무, basswood 및 포플러로 만들어집니다. 틀린 얼굴 마스크는 살아있는 나무에 처음 조각 된 다음, 잘라내어 페인트 칠하고 장식합니다. 가면은 마스크가 조각되기 전에 수행 된기도와 담배 타는 의식에서 마스크 제작자에게 자신을 드러내는 영혼을 나타냅니다.


의학. 질병과 질병은 초자연적 인 원인에 기인 한 것입니다. 치유 의식은 책임있는 초자연적 인 대리인을 기쁘게하는 것을 목표로 삼는 집단적 무속 행위로 구성되었습니다. 치료 그룹 중 하나는 False Face Society였습니다. 이 사회는 각 마을에서 발견되었으며, 의식 장비를 보호 한 거짓 얼굴을 지키는 여성을 제외하고는 거짓 얼굴 식례에 참여하기를 꿈꾸던 남성 회원들로만 구성되었습니다.


죽음과 내세. 희생자가 사망하고 후계자가 지명되고 확인되면 리그의 다른 부족들에게 통보를 받았으며 리그 협의회는 죽은 희생이 슬퍼하고 새로운 희생이 설치되는 조문식을 가졌다. 희생자의 조위식은 1970 년대 이르 퀘아 (Iroquois) 유보에서 계속 열렸습니다. 일반적인 사람들을위한 의식 행사도 실시되었습니다. 초기의 역사적인 시간에 죽은 사람들은 동쪽을 향한 앉아있는 자세로 묻혀있었습니다. 장례식이 끝난 후, 체포 된 새는 사망자의 정신을 소멸 시켰다고 믿어 풀려났다. 초기에는 죽은 사람들이 나무로되는 발판에 노출되어 있었고, 시간이 지나면 뼈는 죽은 자의 특별한 집에 보관되었습니다. 일부 사람들이 계속해서 믿는 것처럼 이룩 쿼아 족은 죽음 이후에 하늘 세계에서 죽은 땅에서 끝난 여정과 일련의 시련을 겪었습니다. 죽은자를위한 애도는 일 년 동안 지속되었으며, 그 시간이 끝날 무렵 영혼의 여정은 완전하다고 믿어졌으며 영혼이 죽은 자들의 땅에 도착한 것을 의미하는 잔치가 열렸습니다.


서지.


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Oswalt, Wendell H. (1966). "이러 쿼이." 이 유엔은 그들이었다 : 북 아메리카 인디언에 관한 연구, Wendell H. Oswalt, 397-461 편. 뉴욕 : 존 윌리.


Tooker, Elisabeth (1978). 이러 쿼이 리그 : 역사, 정치, 의식. 북미 인디언 핸드북. Vol. 15, 동북, 브루스 G. 방아쇠, 418-441에 의해 편집 됨. 워싱턴 D. C .: 스미소니언 연구소.


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IROQUOIS. 17 세기의 이룩은 모 호크스, 원니다 스, 오논 데가스, 카 유가 스, 세네카와 밀접하게 관련되어 있지만 별개의 5 개국으로 구성된 연합체였습니다. 1 천 5 백년 무렵, 이들은 독립 국가들이 뉴욕 주 북부가 된 곳을 가로 질러 동쪽에서 서쪽으로 주어진 순서로 배열 된 관련 언어를 사용했다. 그것들은 다른 이러 쿼이 어를 사용하는 동북 지방의 동맹국, 즉 중립, Petuns, Hurons, Wenros, Eries 및 Susquehannocks와 관련이 있습니다. 더 가까운 언어로 친척 인 Tuscaroras와 Meherrins는 노스 캐롤라이나 내륙에 살았습니다. 이러 쿼이 사람들은 현재 뉴욕과 온타리오 주를 북쪽으로 확장하기 시작했다. 그들은 개선 된 기후 조건과 비옥 한 빙하 토양에 끌리는 원예사였으며, 그들이 만난 더 얇은 수렵 채집 인구를 흡수하거나 옮겼습니다. 확장은 또한 Great Lakes 분지 중앙 Algonquians에서 동북 Algonquian를 말하는 동북 사람들을 차단합니다.


이러 쿼이 (Iroquois) 커뮤니티.


조상의 Iroquois는 옥수수, 콩 및 스쿼시를 스테이플로 사용했습니다. 야생 식물 및 동물성 식품은이 다이어트를 보충했으며 사슴 가죽은 가죽 옷을 입히기 전에 옷의 대부분을 제공합니다. 커뮤니티는 조기 데부터 모계의 선을 따라 조직 된 것처럼 보입니다. 공동의 가정은 자매와 그의 딸이 사회 구조를 구성하는 고령 여성들에 의해 주도되었다. 결혼 할 때 남자들은 아내의 집으로 이사했다. 이 가정 형태는 결국 개인 구획에 공통적 인 난로를 공유하는 핵가족의 쌍을 수용 한 분절 구조 인 고전적인 이크로 쿠아 (Iroquois longhouse)의 출현을 가져왔다. 하나의 긴 통로가 연결된 구획,


새로운 결혼이 요구 될 때 장롱 끝에 추가되었다.


17 세기의 이러 쿼이 롱 하우스 마을은 정치적으로 불안정 해지기 전에 최대 2 천 명을 수용 할 수있는 조밀하고 인구가 밀집된 공동체였습니다. 그들은 일년 내내 살았지 만 단지 10 년이나 2 년 동안 지속되도록 고안되었습니다. 거대한 가축과 비료를 제공하지 않으면 몇 년 후에 밭이 비생산적이되었습니다. 또한 지역의 장작 공급이 고갈되고 장수함은 가족 연령과 구성의 변화로 인해 어려움을 겪었습니다. 이러한 압박은 종종 불과 몇 마일 떨어진 곳으로 이주하게되었습니다. 전쟁으로 전복되면이 루트 콰이 주민들은 훨씬 더 먼 거리를 이동 시켰는데, 이는 새로운 지역의 식민지화와 그 이후의 짧은 이동의 결과로 그 지역을 둘러싼 마을 사이트의 밀집을 설명합니다.


Warfare와 Iroquois의 리그.


고고학과 구전의 전통은 15 세기와 16 세기의 인테르 전쟁 기간을 가리킨다.


16 세기 후반까지, 이크로 쿠아의 리그 (Hodenosaunee)는 5 개의 이크로 쿠아 (Iroquois) 국가 간의 상호 불가침 협약으로 발전했습니다. 이것은 지역전을 막지는 못했지만, 이룩한 이락 국가들은 다른 나라와 그들의 신흥 동맹국들에 대한 침략을이 지역으로 향하게했다. 이르쿠아이 (Iroquois)는 이번에 22,000 명이 넘었습니다. 17 세기 중반에 그들은 휴런, 뉴트럴, 에리 동맹뿐만 아니라 독립 페툰과 웬로 국가를 파괴하거나 흩어 버렸다. Susquehannocks는 단지 몇 년 밖에 오래 걸리지 않았습니다.


이러 쿼이 리그 (Iroquois League)와 그 정치적 연합은 결국 기존의 클랜 (clan) 구조와 장례식에 기초를 둡니다. 각 5 개국의 대표적인 씨족은 내부의 평화를 유지하고 외교 문제를 논의하기 위해 자주 만난 리그 총재 (희생자)를 제공했다. 초기 폭력의 대부분은 대부분의 사망자가 의도적으로 적들에 의해 야기되었다는 공통된 가정에 근거하고 있었다. 심지어 자연의 죽음으로 여겨졌을지라도 대체로 요술로 인한 것이었고, 그것은 복수의 폭력의 사이클을 촉발 시켰습니다. 따라서, 리그 장의 주요 활동은 복수 - 동기 전쟁의 사이클을 막기 위해 고안된 상호 애도였다. 이것을위한 수단은 정교한 장례식이었고 사망 한 사람들을 대신 할 새로운 지도자를 기꺼이 불러 모았습니다. 대체품은 사망자의 이름으로 간주되어 유족에게 연속성과 편안함을 제공합니다.


유럽인과의 관계.


천연두와 다른 질병들은 1634 년경부터 이룩한 자연 재해를 황폐화 시켰습니다. 이 나라들은 많은 수의 난민을 데리고 살아 남았습니다. 이들 중 일부는 뉴 잉글랜드와 유럽 식민지화를 경험 한 동부 해안의 다른 지역에서 옮겨졌습니다. 많은 다른 사람들은 이룩한 이국파가 전쟁에서 패배 한 국가의 잔재물이었다. 이민자들은 잃어버린 친척을 대신하여 종종 자신의 정체성을 주장했습니다.


이러 쿼이 (Iroquois)는 1615 년에 허드슨 강에서 네덜란드와 세인트 로렌스 강에서 프랑스와 함께 북동부 식민지의 주요 원동력 중개인이되었습니다. 1664 년 뉴 네델란드를 붙잡은 영국인들은 알로니와 가장 가까운 곳에 사는 모 호크 족을 통해 주로 이룩 쿼이와 "언약 적 사슬"을 만들었다. 프랑스의 예수회 선교사들은 여러 이로 콰이 마을에 선교 사업을 설립했다. 예수회가 영어 확장에 직면하여 뉴 프랑스로 물러 섰을 때 그들은 많은 모 호크 족, 온 돈가스 족, 그리고 다른 이크로 쿠아 족을 데려 갔다.


이로써 이룩 돌이는 18 세기 초 프랑스 인들과 평화를 이루 었으며, 프랑스와 인도 전쟁이 끝나고 1763 년에 영어가 프랑스 북미에서 추방 될 때까지 두 식민 통치권을 성공적으로 수행했습니다. 많은 사람들이 영어, 카톨릭 모 호크 족 (Catholic Mohawks)과 다른 친 프랑스 인 이크로 쿠아 (Iroquois)가 다른 편과 싸웠지 만 이룩 돌이는 정치적으로 전쟁에서 살아 남았습니다. 그때까지, 이크로 쿠아 (Iroquois)는 개별적으로 그리고 전체 국가로 많은 원주민 난민들을 흡수했습니다. 토스 카로 라스 (Tuscaroras)는 18 세기 초 북쪽으로 이동하여 여섯 번째 동맹국이되었습니다. Delawares의 상당 부분은 18 세기 중반에 종속 국가로 흡수되었습니다. Tutelo 피난민은 거의 같은시기에 Iroquois 보호하에 뉴욕에서 피난소를 갔고 다른 피난민 공동체도 곧 그와 같은 일을했습니다. 이 시간까지, 전통적인 외장은 개별 캐빈의 분산 된 커뮤니티로 대체되었습니다.


미국 혁명은 이러 쿼이 연합 (Iroquois Confederacy)을 산산조각 냈습니다. 대부분의 원더 다스 (Oneidas)는 식민지 사람들과 편견을 갖고 있었지만 대부분의 다른 이크로 쿠아 (Iroquois)는 영국인들과 일치했습니다. 모 호크 족은 곧 캐나다로 피신했고 서부 이러 쿼이 지역 공동체의 상당 부분이 결국 싸움으로 옮겨졌습니다. 이크로 쿠아의 리그가 해산되었습니다.


리그 해산 후.


많은 이러 쿼이 (Iroquois)는 영국 정부에 감사를 표하며 전쟁 후 그들에게 수여 된 캐나다 예비군에 거주했습니다. 다른 사람들은 1794 년 Canandaigua 조약 및 기타 협약의 보호 아래 New York 중서부 지역에 새로운 유보를 계속했다. Tuscaroras와 5 개의 원래 Iroquois 국가 중 4 개가 예약 지위를 획득 한 반면, Mohawks는 돌아 오지 않았습니다. 뉴욕에 유일하게 존재 한 곳은 뉴욕, 온타리오 및 퀘벡 지역을 횡단하는 작은 세인트 레지스 (Akwesasne) 예약 예약 구역이었습니다.


이 로쿠아의 리그는 뉴욕의 오 온다가와 온타리오의 식스 네이션 스 리저브 (Six Nations Reserve)에서 재창조되었지만 부흥도 미국과 캐나다 정부의 입장에서 많은 권력을 행사하지는 못했습니다. 예약에 빈곤과 알콜 중독은 1799 년 출생지의 종교 부흥을 촉발 시켰습니다. 이러 쿼이 전통적 신념의 새롭게 부흥 된 선지자는 세네카 인 한섬 호수 (Handsome Lake)였습니다. Handsome Lake 종교는 결국 다른 대부분의 Iroquois 공동체에 퍼져 나갔고 많은 이들에게 논쟁의 재발장과 근원을 제공했습니다.


이러 쿼이 (Iroquois) 예약 토지는 19 세기의 재배치 및 토지 거래를 통해 감소되었습니다. 이 중 일부의 합법성은 여전히 ​​21 세기 초 법정에서 논쟁 중이다. 이룩 쿼아 (Iroquois)에 의해 약간의 이익이 실현되었으며, 20 세기 말에 동부 뉴욕에 모 호크 공동체가 두 곳있었습니다. Tuscaroras, Onondagas 및 Oneidas에는 각각 1 개가 있던 그러나, Senecas는 서쪽 뉴욕에있는 3 예약에 남아 있었다. Cayugas는 작은 존재감과 큰 것을 요구합니다. 위스콘신 주에서 예약 한 가까운 친지와 온타리오 주에있는 예비 원산지 인 Oneidas는 토지 소유권 주장을 추구했으며 카지노 운영에있어 사업 성공을 거두었습니다. 많은 다른 Iroquois는 캐나다의 매장지에서 살았습니다.


서지.


펜턴, 윌리엄 N. 위대한 법과 롱 하우스 : 이러 쿼이 연합의 정치사. Norman : University of Oklahoma Press, 1998. 진지한 독자를 위해, Iroquoian 학자의 학장 에의 한 걸작.


모건, 루이스 헨리. 이크로 쿠아의 리그. New York : Corinth Books, 1962 년. 원래 1851 년에 호데노 사우나 또는 이러 쿼이 리그로 출간되었습니다.


눈, 딘 R. 이러 쿼이. Cambridge, 영국 : Blackwell, 1994. 일반 독자를위한 최고의 장소.


Sturtevant, William C., gen. 에드. 북미 인디언 핸드북. Vol. 15, 동북. 브루스 G. 방아쇠 편집. Washington, D. C .: Smithsonian Institution, 1978.이 책은 북동부 알곤 킨 (Algonquian)과이 로코 어 (Iroquoian) 말하기 종족을위한 최고의 단일 출처 다.


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저작권 2008 Thomson Gale.


이러 쿼이 (Iroquois)는 원주민 영토가 북부 뉴욕을 많이 포함하는 5 개국의 북미 원주민 연합회였습니다. 이로 콰이 (Iroquois)는이 영토를 장롱 (longhouse)으로 생각했고, 양 끝에는 문이 달린 직사각형의 다세대 집과 주거지 길이에 달린 통로 안의 일련의 난로를 생각했습니다. 5 개의 이크로 쿠아 (Iroquois) 국가 각각은이 은유적인 롱 하우스에서 5 개의 벽난로 중 하나를 차지했습니다. 동서로는 모 호크, 원주민, 오 온다가, 카 유가, 세네카가있었습니다. 이크로 쿠아 (Iroquois) 부족에서 서구의 가장 많은 국가 인 세네카는 & # x201C; 동맹의 문지기들 & # x201D; Mohawks는 종종 & # x201C; 동부 쪽 문을 지키는 자. & # x201D; 이크로 쿠아 (Iroquois)는 Haudenosaunee (변형 철자가있는)를 대략적으로, & # x201C; longhouse의 사람들, & # x201D; 많은 동시대 Haudenosaunee가 선호하는 지정. Iroquois는 프랑스 인에 의해 이용 된 이름이었다; 영어는 대개 동맹을 5 (이후, 6) 국가로 언급했다.


유럽인과의 접촉 당시, 이크로 쿠아는 느릅 나무 껍질 길이로 구성된 큰 마을에 살았으며, 각 마을에는 많은 가족이있었습니다. 마을 주변에는 여성들이 & # x201C; 세 자매 & # x201; & # x2014; 옥수수, 콩, 스쿼시. 이 작물은 이러 쿼이 식단의 필수 요소였습니다.


이러 쿼이 (Iroquois) 족은 각기 다른 종족 (exogamous matrilineal clans)으로 나뉘었다. 늑대, 곰 및 거북 씨족은 5 개국 모두에서 발견되었습니다. Onondagas, Cayugas 및 Senecas 사이에서 5 6 명의 추가적인 일족이 발견되었습니다. 씨족은 더 이상 모계로 나뉘어졌으며, 각각은 고위 여성 인 혈통을 지닌 남성이었다. 이 혈통의 수병 중 몇 사람은 상당한 정치력을 누렸다. Iroquois Confederacy Council은 50 개 직책으로 구성되어 있으며, 각각의 세습은 모계 관계에 속해 있습니다. The lineage matron appointed a male member of her matrilineage to that position and had the right to depose him if he proved negligent or incompetent in that role.


Dean Snow estimated the Iroquois population as almost 22,000 in 1630, prior to their first experience of smallpox (Snow 1994, p. 110). Diseases introduced to North America from Europe took a terrible toll in Iroquoia, but these population losses were to some degree offset by the Iroquois practice of adopting war captives and incorporating refugee populations. One refugee group, the Tuscarora, arrived in the 1720s, and after their arrival the confederacy was often known to the English as the Six Nations.


Initially the Iroquois established a strong trading relationship with the Dutch colony of New Netherland. The Iroquois quickly adopted elements of European culture such as brass kettles and steel axes and knives. These economic and political ties continued after the English replaced the Dutch as governors of the colony, having renamed it New York.


Occupying a highly strategic position between the English colonies on the Atlantic Coast and the French in Canada, the Iroquois usually maintained neutrality between the two colonial powers. On occasion Mohawks took the field as allies to the British whereas the Senecas, close to the French trading post at Niagara, sometimes fought beside the French. There were several Mohawk colonies on the St. Lawrence River established by converts to Catholicism who were persuaded by their Jesuit priests to migrate to a locale remote from English influences. These people, from the founding of their communities in the 1670s, consistently fought as allies to the French.


By the outbreak of the American Revolution the Iroquois had largely abandoned the multifamily bark longhouses and were living in smaller houses, often log cabins. The Mohawks had converted to the Church of England. The Oneida were heavily influenced by the New England missionary Samuel Kirkland (1741 – 1808). Those nations farther to the west were not yet Christian, but their towns closely resembled those of the non-Indian inhabitants of the frontier.


The American Revolution divided the Iroquois Confederacy. The Oneidas and Tuscaroras aided the supporters of the Continental Congress; Mohawks, Cayugas, and Senecas (and later the Onondagas) fought as allies to the British. The treaty that ended that conflict in 1783 made no provisions for the Indian allies of the Crown, and Britain surrendered all interests in the Iroquois homeland south of Lake Ontario. Many Iroquois moved north of the new American border to lands secured for them by Quebec governor Frederick Haldimand. These lands included the Tyendinaga Mohawk Reserve (or Territory) on the Bay of Quint é and the Six Nations Reserve on the Grand River, both in what is now Ontario. The latter was settled predominantly by Mohawks, Cayugas, and Onondagas. Most of the Senecas remained in New York State, and a series of treaties (Fort Stanwix [1784], Canandaigua [1794], and Big Tree [1797]) established several reservations, of which Allegany, Cattaraugus, Oil Spring, and Tonawanda remain in Seneca hands. The Onondaga Nation retains territory near Syracuse, New York, but Cayuga and Oneida lands in New York were purchased through treaties of questionable legality with the State of New York. The larger portion of the Oneidas migrated to lands secured in Wisconsin and Ontario early in the nineteenth century.


In 1799 a Seneca, Handsome Lake (1735 – 1815), experienced a vision that led him to preach a message of both nativism and reform that established the contemporary practice of traditional Iroquois (or Longhouse) religion. Anthony F. C. Wallace ’ s ethnohistorical analysis of these events formed the basis of anthropological understanding of revitalization movements (Wallace 1970).


In the 1840s Lewis H. Morgan pursued personal contacts, particularly through a bilingual Seneca youth, Ely S. Parker, among the Tonawanda Senecas to compile what has been touted as the first ethnographic monograph describing a Native North American culture (Morgan 1851).


Any estimate of current Iroquois population is subject to error, but a compilation of numbers of those formally enrolled in various Iroquois communities between 1990 and 2000 states that 16,829 are enrolled in New York Iroquois communities, 42,857 belong to communities in Ontario, 10,831 are enrolled in Quebec Iroquois bands, 11,000 belong to the Wisconsin Oneida community, and 2,460 belong to a Seneca-Cayuga group that resides in Oklahoma (Lex and Abler 2004, p. 744).


Some Iroquois communities have pursued land claims for nearly two centuries (see Vecsey and Starna 1988), seeking the return or compensation for lands felt to be fraudulently taken. These claims have led to violent clashes with authorities, as at Ganienkeh in northern New York in the 1970s and at Kanesatake outside Montreal in 1990. Legalized gambling and other economic activities have also deeply divided many communities, creating internal conflicts that have led in some cases to violence, arson, and even deaths.


SEE ALSO Native Americans.


BIBLIOGRAPHY.


Fenton, William N. 1998. The Great Law and the Longhouse: A Political History of the Iroquois Confederacy . Norman: University of Oklahoma Press.


Lex, Barbara, and Thomas S. Abler. 2004. Iroquois. In Encyclopedia of Medical Anthropology: Health and Illness in the World ’ s Cultures , eds. Carol R. Ember and Melvin Ember, 743 – 754. New York: Kluwer Academic/Plenum.


Morgan, Lewis H. 1851. League of the Ho-d é - no-sau-nee or Iroquois . Rochester, NY: Sage.


Parker, Arthur C. 1968. Parker on the Iroquois , ed. William N. Fenton. Syracuse, NY: Syracuse University Press.


Shimony, Annemarie Anrod. 1994. Conservatism among the Iroquois at the Six Nations Reserve . Syracuse, NY: Syracuse University Press.


Snow, Dean. 1994. The Iroquois . Oxford, U. K.: Blackwell.


Vecsey, Christopher, and William A. Starna, eds. 1988. Iroquois Land Claims . Syracuse, NY: Syracuse University Press.


Wallace, Anthony F. C. 1970. Death and Rebirth of the Seneca . New York: Knopf.


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"Iroquois." International Encyclopedia of the Social Sciences . . 백과 사전. 15 Dec. 2017 < encyclopedia > .


COPYRIGHT 1997 Gale Research Inc.


Early History. The League of the Iroquois was a confederacy of native peoples living in present-day western New York. Originally made up of five nations, the Senecas, Cayugas, Onandagas, Oneidas, and Mohawks, the Iroquois were united in the 1400s by Hiawatha. Along with his mentor, Deganawidah, Hiawatha helped the Iroquois to negotiate a peace that ended many generations of war among them. According to Iroquois tradition Hiawatha was deeply depressed and grief stricken by the deaths of all his daughters in quick succession. Wandering in the forest, eventually he met Deganawidah, the Peacemaker, who showed him new religious rituals that eased his mind and restored his sanity. Hiawatha believed that this new religion could unite the Iroquois and asked Deganawidah to share it. But Deganawidah was unable to speak in public, so the task of spreading the word fell to Hiawatha, who used Deganawidah ’ s rituals to heal the old wounds among the Five Nations of the Iroquois and unite them in a Great League of Peace and Power. (They added a sixth nation in 1711, when the Tuscaroras of North Carolina migrated north and sought their protection.)


Covenant Chain. In the early years of the seventeenth century the French positioned themselves in Canada; the Dutch dropped anchor in New York harbor; and the British established settlements in New England. The Iroquois, therefore, held the strategically important central territory around which the European powers were arrayed. All sides needed them as trading partners and were willing to make concessions in exchange for their business. By maintaining unity and following a policy of playing one power off against the other two, the Iroquois.


maximized their power and preserved their territorial integrity for many years, despite the inevitability of decline. In 1677 the Iroquois assumed a durable position of regional leadership with the establishment of a Covenant Chain with the British. (Earlier in the seventeenth century they had formed a Covenant Chain with the Dutch.) Through this series of treaties the British declared the Iroquois to be the leaders of all native peoples in most of present-day New York and Pennsylvania. This recognition empowered the Iroquois and made life simpler for Anglo-American colonists. While each tribe retained its own sovereignty for most purposes, they were willing to become clients of the Iroquois and Britain in order to obtain arms and trade goods at low prices. Further, by placing the Iroquois in the role of “ first among equals, ” the Covenant Chain created a mechanism for resolving native differences peacefully. The Covenant Chain operated in practice through meetings between the colonial governor of New York and the Iroquois sachems, or leaders, who would often speak for other Indians in attendance. The Chain promoted the social and political authority of native peoples, but it also acknowledged the limits of native power in the context of superior European technology. In the eighteenth century the Chain empowered the Iroquois to avoid war by agreeing to give away the lands of the Delawares and Shawnees over the objections of those tribes. Despite the Chain, however, the Iroquois consistently tried to show the British that their loyalty could not be taken for granted. Although they sided with the British against the Dutch and later the French during wartime, the Iroquois always attempted to preserve at least a posture of independence during peacetime. In addition to commercial and military factors, the alliance was strong because of warm personal relationships. Sir William Johnson, the British Indian superintendent for the Northern District, lived in Iroquois territory, participated in ceremonial life, and had for a consort Molly Brant, sister of Joseph Brant.


Daniel K. Richter, The Ordeal of the Longhouse: The Peoples of the Iroquois League in the Era of European Colonization (Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1992);


Neal Salisbury, “ Native People and European Settlers, ” in The Cambridge History of the Native Peoples of the Americas , volume 1, North America , edited by Bruce C. Trigger and Wilcomb E. Washburn (Cambridge: Cambridge University Press, 1996), pp. 440 – 453.


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COPYRIGHT 2000 The Gale Group Inc.


The Iroquois, or Iroquois League, was an American Indian confederacy made up of the Cayuga, Mohawk, Oneida, Onondaga, and Seneca — Iroquoianspeaking Eastern Woodlands tribes that had settled in the area of present-day New York, west of the Hudson River. The confederacy was formed sometime between the late 1300s and mid-1400s as the League of Five Nations. Member tribes agreed they would not undertake war without the agreement of the other tribes. Within the confederacy each nation had a role; the Mohawks, for example, were charged with defending the eastern end of Iroquois territory.


The Iroquois were mighty warriors. Other tribes either looked to the league for protection or viewed them as a menace. Among the Iroquois enemies were the Huron, a tribe in the Great Lakes region. As the French and British encroached on Indian lands, the bond among the Five Nations grew stronger. In 1722 a sixth tribe, the Tuscarora, joined the league, expanding its territories and its number. (Thereafter the confederacy is alternately known as the League of Six Nations.)


When fighting broke out in the colonies between the French and the British, the Iroquois sided with the British, in what would be known as the French and Indian War (1754 – 1763). Some historians view the Indian-British alliance as the critical factor in the British victory in the conflict. These historians promote the idea that had it not been for Iroquois involvement, North America would have been divided between the French and British.


When the American Revolution (1775 – 1783) began, the Iroquois split their loyalties: All tribes except the Oneida sided with the British. During the course of the war, Mohawk chief Thayendanegea, better known as Joseph Brant (1742 – 1807), led the Iroquois in many raids including the massacre at Cherry Valley, New York, in 1778. The following summer an American army marched through upstate New York, devastating Indian lands. After the war ended, most of the Iroquois were moved to lands in Ontario.


See also: Eastern Woodlands Indians.


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© The Oxford Pocket Dictionary of Current English 2009, originally published by Oxford University Press 2009.


Ir·o·quois / ˈirəˌkwoi / • n. ( pl. same) 1. a member of a former confederacy of North American Indian peoples originally comprising the Cayuga, Mohawk, Oneida, Onondaga, and Seneca peoples (known as the Five Nations ), and later including also the Tuscarora (thus forming the Six Nations ). 2. any of the Iroquoian languages. • adj. of or relating to the Iroquois or their languages.


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© The Oxford Pocket Dictionary of Current English 2009, originally published by Oxford University Press 2009.


Ir·o·quoi·an / ˈirəˌkwoiən / • n. a language family of eastern North America, including the languages of the Five Nations, Tuscarora, Huron, Wyandot, and Cherokee. With the exception of Cherokee, all its members are extinct or nearly so. • adj. of or relating to the Iroquois people or the Iroquoian language family.


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Copyright The Columbia University Press.


Iroquoian (Ĭr´əkwoi´ən) , branch of Native North American languages belonging to the Hokan-Siouan linguistic family, or stock, of North and Central America. See Native American languages.


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© Oxford Dictionary of Rhymes 2007, originally published by Oxford University Press 2007.


Iroquoian • Brian , cyan, Gaian, Geminian, Hawaiian, ion, iron, Ixion, lion, Lyon, Mayan, Narayan, O'Brien, Orion, Paraguayan, prion, Ryan, scion, Uruguayan, Zion •andiron • gridiron , midiron •dandelion • anion • Bruneian • cation , flatiron • gowan , Palawan, rowen • anthozoan , bryozoan, Goan, hydrozoan, Minoan, protozoan, protozoon, rowan, Samoan, spermatozoon •Ohioan • Chicagoan • Virgoan •Idahoan • doyen , Illinoisan, Iroquoian • Ewan , Labuan, McEwan, McLuhan, Siouan •Saskatchewan • Papuan • Paduan •Nicaraguan • gargantuan • carbon , chlorofluorocarbon, graben, hydrocarbon, Laban, radiocarbon •ebon • Melbourne • Theban • gibbon , ribbon • Brisbane , Lisbon •Tyburn • auburn , Bourbon •Alban • Manitoban • Cuban •stubborn • Durban , exurban, suburban, turban, urban.


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© Oxford Dictionary of Rhymes 2007, originally published by Oxford University Press 2007.


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Iroquois Economy.


From the Wikipedia:


"The economy of the Iroquois or also known as Haudenosaunee originally focused on communal production and combined elements of both horticulture and hunter-gatherer systems. The tribes of the Iroquois Confederacy and other Northern Iroquoian-speaking peoples, including the Huron, lived in the region including what is now New York State and the Great Lakes area. The Iroquois Confederacy was composed of five different tribes — a sixth was added later — who had banded together before European contact. While not Iroquois, the Huron peoples fell into the same linguistic group and shared an economy similar to the Iroquois. The Iroquois peoples were predominantly agricultural, harvesting the "Three Sisters" commonly grown by Native American groups: maize, beans, and squash. They developed certain cultural customs related to their lifestyle. Among these developments were ideas concerning the nature and management of property.


The Iroquois developed a system of economics very different from the now dominant Western variety. This system was characterized by such components as communal land ownership, division of labor by gender, and trade mostly based on gift economy.


Iroquois - Economy.


Subsistence and Commercial Activities. Traditionally, the Iroquois were farmers and hunters who practiced a slash-and-burn form of horticulture. In addition, they fished and gathered berries, plants, and roots. Before the arrival of Europeans the primary weapons were bows and arrows, stone axes, knives, and blowguns; however, by the late seventeenth Century European trade goods had almost completely replaced the traditional weapons and tools. The principal crops were maize, beans, and squash which, in addition, were prominent in ceremonial activities. In good years surplus crops were dried and stored for future use. After the harvest of crops in the late summer, the seasonal round included fall hunting that lasted until the winter solstice, early spring fishing and hunting of passenger pigeons, and then spring and summer clearing and planting of fields. Farming has now been largely abandoned by the Iroquois, although the annual cycle of festivals and ceremonies associated with planting, harvesting, and other traditional economic activities persist. In the 1980s most Iroquois who are employed work off the reservations Because economic opportunities are so limited on them. Some men, for example, work in high steel construction, which has been an important source of employment for the Iroquois since the late nineteenth century.


Industrial Arts. The Iroquois knew how to bend and shape wood when green or after steaming. House frames, pack frames, snowshoes, toboggans, basket rims, lacrosse sticks, and other wood products were made using these techniques. Rope was made from the inner bark of hickory, basswood, and slippery elm, and burden straps and prisoner ties were made from the braided fibers of nettle, milkweed, and hemp. Pipes of fired clay were among the many types of items manufactured by the Iroquois. They are known for making ash and maple splint baskets, although this craft may be of European origin.


무역. Long before European contact the Iroquois, as mentioned above, were involved in an intricate trade network with other native groups. Clay pipes were an important trade item that reached other native groups all along the east coast of North America. The aggressive behavior the Iroquois exhibited toward their neighbors during the fur trade period has been interpreted by some as the result of their aim to protect and expand their middleman role. Others have suggested that the behavior was related to the scarcity of furs in their own territory and the resulting difficulty in obtaining European trade goods. According to this theory, the Iroquois warred primarily to obtain the trade goods of their neighbors who were in closer contact with Europeans. After the center of fur trading activities had moved farther west, the Iroquois continued to play an important role as voyageurs and trappers.


Division of Labor. Traditionally, men hunted and fished, built houses, cleared fields for planting, and were responsible for trade and warfare. In addition, men had the more visible roles in tribal and confederacy politics. Farming was the responsibility of women, whose work also included gathering wild foods, rearing children, preparing food, and making clothing and baskets and other utensils.


Land Tenure. Matrilineages were the property-holding unit in traditional Iroquoian society.


Iroquois Confederacy.


Iroquois Confederacy , also called Iroquois League, Five Nations , or (from 1722) Six Nations , confederation of five (later six) Indian tribes across upper New York state that during the 17th and 18th centuries played a strategic role in the struggle between the French and British for mastery of North America. The five Iroquois nations, characterizing themselves as “the people of the longhouse,” were the Mohawk, Oneida, Onondaga, Cayuga, and Seneca. After the Tuscarora joined in 1722, the confederacy became known to the English as the Six Nations and was recognized as such at Albany, New York (1722).


Tradition credits the formation of the confederacy, between 1570 and 1600, to Dekanawidah, born a Huron, who is said to have persuaded Hiawatha, an Onondaga living among Mohawks, to abandon cannibalism and advance “peace, civil authority, righteousness, and the great law” as sanctions for confederation. Cemented mainly by their desire to stand together against invasion, the tribes united in a common council composed of clan and village chiefs; each tribe had one vote, and unanimity was required for decisions. The joint jurisdiction of 50 peace chiefs, known as sachems, embraced all civil affairs at the intertribal level.


The Iroquois Confederacy differed from other American Indian confederacies in the northeastern woodlands primarily in being better organized, more consciously defined, and more effective. The Iroquois used elaborately ritualized systems for choosing leaders and making important decisions. They persuaded colonial governments to use these rituals in their joint negotiations, and they fostered a tradition of political sagacity based on ceremonial sanction rather than on the occasional outstanding individual leader. Because the league lacked administrative control, the nations did not always act in unison, but spectacular successes in warfare compensated for this and were possible because of security at home.


During the formative period of the confederacy about 1600, the Five Nations remained concentrated in what is now central and upper New York state, barely holding their own with the neighbouring Huron and Mohican (Mahican), who were supplied with guns through their trade with the Dutch. By 1628, however, the Mohawk had emerged from their secluded woodlands to defeat the Mohican and lay the Hudson River valley tribes and New England tribes under tribute for goods and wampum. The Mohawk traded beaver pelts to the English and Dutch in exchange for firearms, and the resulting depletion of local beaver populations drove the confederacy members to wage war against far-flung tribal enemies in order to procure more supplies of beaver. In the years from 1648 to 1656, the confederacy turned west and dispersed the Huron, Tionontati, Neutral, and Erie tribes. The Andaste succumbed to the confederacy in 1675, and then various eastern Siouan allies of the Andaste were attacked. By the 1750s most of the tribes of the Piedmont had been subdued, incorporated, or destroyed by the league.


The Iroquois also came into conflict with the French in the later 17th century. The French were allies of their enemies, the Algonquins and Hurons, and after the Iroquois had destroyed the Huron confederacy in 1648–50, they launched devastating raids on New France for the next decade and a half. They were then temporarily checked by successive French expeditions against them in 1666 and 1687, but, after the latter attack, led by the marquis de Denonville, the Iroquois once again carried the fight into the heart of French territory, wiping out Lachine, near Montreal, in 1689. These wars were finally ended by a series of successful campaigns by New France’s governor, the comte de Frontenac, against the Iroquois in 1693–96.


For a century and a quarter before the American Revolution, the Iroquois stood athwart the path from Albany to the Great Lakes, keeping the route from permanent settlement by the French and containing the Dutch and the English. In the 18th century the Six Nations remained consistent and bitter enemies of the French, who were allied with their traditional foes. The Iroquois became dependent on the British in Albany for European goods (which were cheaper there than in Montreal), and thus Albany was never attacked. The Iroquois’ success in maintaining their autonomy vis-à-vis both the French and English was a remarkable achievement for an aboriginal people that could field only 2,200 men from a total population of scarcely 12,000.

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